Pesquisar este blog

terça-feira, 19 de maio de 2020

Inglês - Prof .: Ozailda


Superintendência das Escolas Estaduais de Fortaleza
Centro de Educação de Jovens e Adultos – CEJA Professor Moreira Campos

ATIVIDADE DE INGLÊS

ALUNO: _______________________________________ MATRÍCULA: _____________

DATA:_____/_____/_____     Professoras: APARECIDA, WALDILENE, OZAILDA
NÍVEL
COLEÇÃO
SÉRIE
CAPÍTULOS
EF
Tempo de Aprender
9º Ano  - Unidade 2
3,4 E 5

Qual o seu filme favorito?
Muitos filmes são adaptações de livros. Você já leu um livro e assistiu à sua versão em filme Se sim, qual você gostou mais?
Vamos aprender  alguns diferentes gêneros de filmes?
·                     Romantic comedy (comédia romântica 
·                     Science fiction (ficção científica; sci-fi)
·                     Horror (terror)
·                     Documentary (documentário)
·                     Animated film (animação)
·                     Comedy (comédia)
·                     Action / thriller (ação/suspense)
·                     Musical
·                     Drama
·                     War film ( Guerra )
·                     Adventure (aventura)
·                     Western
·                     Crime / Gangster film
·                     Adventure film
·                     Silent film
·                     Historical drama

Muitas vezes é difícil dizer exatamente o gênero de um filme, pois gêneros diferentes são associados em um único filme.
Leia o texto abaixo com atenção.
My sister Sandy likes love films.  Her favourite film is “ Pretty Woman”. I never watch love films.        I like detective films best. They are exiting and there ia a lot of action. Mum likes music programmes. The pop group she likes best is The Jonas Brothers. Her favourite TV programme is “Nature News”. It is about animals. My brother Tommy only watch the news, he says it is very interesting. My second brother, Ken, loves westerns, he thinks Native American, cowboys and horses are wonderful. My father often watches sport programmes. My mother  sometimes tells me to watch nature programmes, but I don’t like them.
1. Answer the qestions
a)      Which film does Sandy like?
a. Drama
b. War film
c. Musical
d. love film


b)      Whose favorite programme is about nature?
a. His father
b. His mother
c. His sister
d. His brother
c)    What does tommy watch?
a. Cartoon
b. Sports
c. Documentary
d. The news
d)    Which pop  group  does his mother like best?
a. Maroon 5
b. Imagine Dragons
c. Jonas Brothers
d. Momoland
e)    What does he think about detective films?
a. They are exciting
b. They are comics
c. They are amazing
d. They are interesting
f)     What can you see in westerns?
a. Fairies  and dragons
b. Native American, cowboys and horses
c. Elves and dwarves
d. Animals and dragons

THE PRESENT PERFECT

Estrutura: has/have   +   verbo no particípio


 Lembre-se que as flexões de particípio passado dos verbos regulares é igual às flexões do Simple Past (passado simples) dos verbos regulares. Assim sendo, os particípios passados dos verbos regulares terminam em –d, –ed ou –ied.
No particípio passado dos verbos irregulares, as formas verbais se modificam bastante e não seguem nenhum padrão. ( Veja a lista de verbos irregulares)

2. Complete the sentences using the past participle of the verbs in brackets.
a)      The train has ……………………………….. We can go ouot now. ( stop )
b)      She isn’t ready. She hasn’t …………………………….. her cases yet. ( pack )
c)      Have you ……………………………. the dog for a walk? ( take )
d)     Maria Clara hasn’t …………………….. yet. Where can she be? ( arrive )
e)      I’ve never …………………………. to your mother.
f)       I haven’t …………………………. which shoes to buy yet. ( decide )
g)      My father has ………………………. to Rome. ( drive )

3. Make positive and negative statements, and questions. ( Faça afirmações positivas e negativas e
faça perguntas.)
a)       I have finished my homework. ( ? )  ………………………………………………………….
b)      My son has not started the university. ( + )  …………………………………………………..
c)       Have the children taken the dog for a walk? ( - )  …………………………………………….
d)      Has dad watered the plants? ( + )  …………………………………………………………….
e)       Ann and Mjim hasn’t bought a new house. ( ? )  ……………………………………………..
f)My little sister has stopped crying. ( - )  …………………………...……….………………...

Humans and machines tomorrow: A symbiotic partnership
Senior Vice President, Product & Content Operations
Posted September 7, 2018

There are many who fear that as machines get smarter, humans will be unnecessary. There's no question that machine learning capabilities will continue to advance. However, in the world of science, I truly believe the man-machine relationship will remain symbiotic, and in fact, become even more essential.
In the future, we will confront problems that don't even exist today. Our quest for new discoveries and innovation will become increasingly complex and the amount of data available will be unimaginable. Without a doubt, we will need machines more than ever to help us navigate and make sense of it. But ultimately, humans will continue to be essential to the process as well, setting new constructs that enable greater machine learning and applying machine-gleaned insights to drive new discoveries.


4. Leia o texto acima com bastante atenção, em seguida responda as questões abaixo.
a)                  Descreva em poucas palavras o assunto do texto.
       …………………………………………………………………………………………………...
b)                  Você tem acesso à internet?
c)                  Quando se dá o seu primeiro contato do dia com o celular?
d)                 Conversar pelo whatsapp, acessar as redes sociais ou jogar pelo celular parece uma necessidade básica para você, impossível de controlar?
e)                  Negligencia tarefas domésticas para passar mais tempo ligado?
f)                   Quantas vezes você utiliza o celular por dia?
g)                  As pessoas próximas de você reclamam sobre o tempo que você passa ligado?
h)                  Você acha que o teu celular te controla?

5.Coloque verdadeiro ( V ) ou falso ( F ) de acordo com o texto:
(      ) Muitos temem que, à medida que as máquinas se tornem mais inteligentes, os humanos sejam desnecessários;
(      ) Muitos temem que, à medida que as máquinas se tornem mais inteligentes, os humanos sejam desnecessários;
(      ) No futuro, enfrentaremos problemas que nem existem hoje;
(      ) precisaremos de máquinas mais do que nunca para nos ajudar a navegar e entender isso;
(      ) Mas, em última análise, os humanos continuarão sendo essenciais para o processo.

DEGREES OF ADJECTIVES AND ADVERBS

Quando comparamos duas coisas / pessoas usamos três estruturas básicas:
è   Comparativo de igualdade : as   +   adjective   + as
EX: John is as tall as Kevin. ( John é tão alto quanto Kevin. )
Em orações negativas o primeiro as pode ser substituído por so:
EX:My son is not as ( só )  interested in school  as  I was. ( Meu filho não é tão
interessado nos estudos quanto eu era. )
è    Comparativo de inferioridade:   less + adjective   +  than.
EX:  We can make life less difficultthan it really is. ( Nós podemos tornar a vida                              
menos difícil do que ela realmente é. )
è    Comparativo de superioridade: more   +   adjective   +   than
EX:  Madonna is more exotic than Mariah Carey.
è    Para indicarmos superioridade em adjetivos curtos ( uma ou duas sílabas ) , normalmente acrescentamos erao final do adjetivo:
EX: The Rolling Stones are olderthan U2.   ( old = velho   older   =   mais velho )
Heavy metal concerts are louderthan jazz concert. (  loud  +  alto  louder = mais alto )
è    Em alguns casos ocorrem alterações na ortografia:
·                     Adjetivos terminados em y: trocase o y por i e acrescenta-se -er:
EX:  Rock is  easier ( easy ) to play than jazz.
·                     Adjetivo terminado em -e: acrescentase -r:
EX:  Football stadiums are larger ( large ) than concert halls.
·                     Adjetivo terminado em consoante + vogal + consoante: dobra-se a consoante e
acrescenta-se -er;
EX:  Gabriel O Pensador is  thinner ( thin ) than Ed Motta.

SPECIAL CASES

good   -   better (  melhor )               bad   -   worse ( pior )            old   -   older/elder ( mais velho)
far   -   farther / further  ( mais distante )                 fun   -   more fun( mais divertido )
EX:  CDs sound  betterthan tapes.
Disco music is morefun  to dance to than to listen to.
My brother is older / elder than me.
Recife is further / farther from Salvador than from Maceió.

6. Put the adjectives in the right comparative form according to the symbols: + superiority   ,            
=  equality   ,   -   inferiority.
a)     She  is ……………………………………..…...  you.(beautiful  =  )
b)     My brother is …………………………………….. me. ( stupid + )
c)     This exercise is …………………………………. I expected. ( difficult - )
d)    You are ……………………………. at gymnastics …… me. ( good + )
e)     My dog is ………………………………. my cat. ( intelligent + )
f)      My mother is ………………………………….. my father.  ( nice = )
g)     Playing videogame is …………………………. ……………. working. ( (interesting + )

SUPERLATIVE

Se queremos destacar um elemento de um grupo, podemos destacar as seguintes estruturas:
è The most + adjective : indica superioridade
EX: The Beatles were  the most popular band of all time.
è The least  + adjective  : indica inferioridade.
EX: Her last album was  the least successful of her career.
A exemplo dos comparativos, expressa-se superioridade nos adjetivos curtos  com the -est.

SPECIAL CASES

good   -   the best  (o/a melhor )        bad   -   the worse ( o/a pior )        fun   - the most fun ( o/a
mais divertido(a)
old   -   the oldest/eldest  ( o/a mais velho(a))      far   -   the furthest/ farthest ( o/a mais rápido/a )

7. Circle the correct variant:
a)      Do you know what …………………………………  animal in the world is?
a. the slowest              b. slow as                          c. slower                       d. slow
b)      I think Spring is …………………………………….. season of the year.
a. beautiful                 b. more beautiful                c. very beautiful           d. the most beautiful
c)      Valda is …………………………………..tango dancer in my city.
a. good                       b. good as                            c. the best                     d.  better
d)     Do you know who ………………………………. in the world is?
a. the fastest               b. so fast                              c. faster                         d.  fast
e)      Can you name ………………………….. building in the world?
a. high                        b. so high                            c. higher                        d. the highest
f)       What continent  is…………………………… : America or Africa?
a. large                       b. the largest                       c. larger                         d. very large
g)      This car is ………………………….. car produced by this company.
a. the newest              b. new                                c. so new                        d. newer





I will love You,O Lord my strength.  Psalm 18:1
Reflection:  Love the Lord with all your heart for He is gives us strength in life.



Nenhum comentário:

A vacinação e o sistema imunológico