Superintendência
das Escolas Estaduais de Fortaleza
|
CEJA Professor Moreira Campos
ALUNO: MATRÍCULA:
DATA: / /_
Professoras: APARECIDA, WALDILENE, OZAILDA
|
|||
NÍVEL
|
COLEÇÃO
|
SÉRIE
|
UNIDADES
|
EF
|
Tempo de Aprender
|
6ª
|
1, 2, 3
|
1. Leia o texto do
balão e sublinhe as palavras da língua inglesa.
2. Faça
uma lista de pelo menos 10 palavras que você acha que é da língua inglesa.
…………………………………………………………………….
……………………………………………………………………..
……………………………………………………………………..
……………………………………………………………………..
……………………………………………………………………..
………………………………………………………………………
Notou como o inglês faz parte do nosso cotidiano? Até em uma pequena
frase é possível encontrar diversas palavras de origem inglesa. Você é capaz de
entender o inglês escrito mais do que imagina!
3. Escolha algumas
palavras que você escreveu na resposta da questão 2 e forme uma frase.
…………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………… O diálogo abaixo mostra
algumas pessoas se apresentando:
Carlos: Hello! My name is Carlos.
What’s your name? Priscila: Hi, My name is Priscila.
Carlos: Are you a new student?
Priscila: Nice to meet you. Carlos: Nice to meet you too.
4.
Leia o diálogo novamente e complete as sentenças :
a. What’s
your.................................................... ?
b. Hi,......................................................... is
Priscila.
c. Where are..................................................... ?
d. I am.............................................................. Spain.
e. Nice to
……………………………………. .
Principais
cumprimentos em inglês
Hello/Hi/Hey: Olá/Oi/Ei
See you tomorrow: Até amanhã
Good morning: Bom dia
See you: Até logo
Good afternoon: Boa tarde
Good bye:
Tchau
Good evening: Boa
noite ( ao encontrar alguem)
How are you?: Como você está?
Good night: Boa
noite ( ao despidir-se de alguém)
Welcome: Bem-vindo(a)
Good to see you: Bom te ver
You are welcome: De nada
Thanks: Obrigado(a)
See you soon: Até breve
Observe o formulário (
form) abaixo:
5. Agora preencha o formulário abaixo
com suas informações:
COUNTRIES
AND NATIONALITIES
Observe que as nacionalidades na língua inglesa são
escritas com letras maiúsculas.
6.
Complete as frases de acordo com as informações acima.
a) am from Brazil. I am Brasilian
b) Mark is from The USA.
He is ……………………..
c) Mari is from France.
She is ……………………
d)
Suoko is from ……………..
She is Japanese
e) Frida is from Germany.
She is …………………….
f) Lucero is from
Mexico.
He is …………………….
g)
Carmelo is from Italy.
He is ………………………
h) Liang is from China.
He is ……………………..
i) Lewis is from Australia.
He is ……………………..
Grammar
O verbo “To be” é um dos verbos mais comuns em
inglês. Corresponde ao nosso “ser/estar”
e assume essa tradução de acordo com o contexto da frase. Mas antes vamos
lembrar os pronomes pessoais em inglês.
I
|
You
|
He
|
She
|
It
|
We
|
You
|
They
|
Eu
|
Tu,
você
|
Ele
|
Ela
|
Ele/Ela(
coisas e animais)
|
nós
|
Vós,
vocês
|
Eles,
elas
|
No simple present ( presente simples )o
verbo to be se conjuga dessa maneira:
Forma Afirmativa
|
Forma Negativa
|
Forma Interrogativa
|
|||
I am
|
I’m
|
Eu sou/ estou
|
I am not
|
-
|
Am I …?
|
You are
|
You’re
|
Você é/ está
|
You are not
|
You aren’t
|
Are You…?
|
He is
|
He’s
|
Ele é/ está
|
He is not
|
He isn’t
|
Is he…?
|
She is
|
She’s
|
Ela é/ está
|
She is not
|
She isn’t
|
Is she...?
|
It is
|
It’s
|
Ele/Ela é /está
|
It is not
|
It isn’t
|
Is it…?
|
We are
|
We’re
|
Nós somos / estamos
|
We are not
|
We aren’t
|
Are we…?
|
You are
|
You”re
|
Vocês são/estão
|
You are not
|
You aren’t
|
Are You…?
|
They are
|
They’re
|
Eles são/ estão
|
They are not
|
They aren’t
|
Are They…?
|
Exemplos:
Verbo “To be” como ser
|
Verbo “to be” como estar
|
·
I am from Brasil.
·
I am a tourist.
·
My name is Carol
|
·
We are at school.
·
David is playing
football
·
They are dancing.
|
7.
Write the correct Verb to be ( am - is - are ).
a) Cindy.................................... my
best friend.
|
b) John................... my brother.
|
c)
Peter and Kate...................... classmates.
|
d) You............................ a
good student
|
e) They............................... in
the classroom.
|
f) It...................... an apple
|
g)
Paula and I......................... sisters.
|
h) you..................... my
teacher.
|
i)
Sandy and Junior...................... doctors.
|
j) I....................... an English teacher.
|
8. Rearrange the sentences ( Organize as frases )
a) I
/ not / a
teacher / am . …………………………………………………………………….
b) She
/ my mother / is . ………………………………………………………………………..
c) We /
at home / are. …………………………………………………………………………..
d) Pâmela / at school / is.
………………………………………………………………………
9.
Rewrite the sentences using
the short forms of the verbs.
Ex: She is a good student.
She’s a good student .
|
a.
They are in the same school.
…………………………………………….….
|
b. He is my friend.
……………………………………………..
|
c.
You are 38 years old.
………………………………………………..
|
d. I am Mexican.
…………………………………………….
|
e.
We are in the garden.
……………………………………………….
|
10. Make the following
sentences:
a)
It is small and white.
Negative: …………………………………………………………………………….
Interrogative:
………………………………………………………………………...
b)
Lisa is a beautiful girl.
Negative: …………………………………………………………………………….
Interrogative:
………………………………………………………………………...
c)
It is an elephant.
Negative:
…………………………………………………………………………….
Interrogative:
…………………………………………………………………………
d)
The bike is in the garden.
Negative:
…………………………………………………………………………….
Interrogative:
…………………………………………………………………………
e)
They aren’t in the bedroom.
Affirmative:
…………………………………………………………………………….
Interrogative:
………………………………………………………………………...
f)
You aren’t ten years old.
Affirmative:
…………………………………………………………………………….
Interrogative:
………………………………………………………………………...
Vocês
sabem como se referir aos membros da família em inglês? Leia e aprenda!
FAMILY MEMBERS
|
|||
Parents:
|
Pais
|
Grandmother
( grandma):
|
Avó
|
Father ( dad / daddy ):
|
Pai
|
Grandfather
( grandpa):
|
Avô
|
Mother ( mom / mommy ):
|
Mãe
|
Grandparents:
|
Avós
|
Siblings:
|
Irmãos
|
Cousin:
|
Primo /prima
|
Brother:
|
Irmão
|
Uncle:
|
Tio
|
Sister:
|
Irmã
|
Aunt:
|
Tia
|
Daughter:
|
Filha
|
Niece:
|
Sobriinha
|
Son:
|
Filho
|
Nephew:
|
sobrinho
|
Child / kid:
|
Filho, criança
|
Children
/ kids:
|
Filhos, crianças
|
Antes
de fazermos uma atividade sobre a família será necessário uma explicação sobre
o caso genitivo ( genitive case ). O
uso de ’s (apóstrofo + s), que
nesse caso serve para mostrar que alguma coisa pertence a alguém.
Ex:
John’s car ;
Carro de John Adam’s dog: O cachorro do Adam Ângela’s sister: A irmã deÂngela Katy’s father: O pai da Katy.
Leia o texto abaixo:
My name is Isolda and I
am 20 years old. I live in Fortaleza, Ceará, with my family. We live in a nice
house. . I want to introduce my family to you. My father’s name is John. He is 39 years old. He is a very kind man. My
mother’s name is Nathalia, she is 35
years old. We go to the park everyday and she always plays with us.
My sister Sylvia is only
15 years old and she is a nice girl. She likes riding her bike and skating in
winter. My grandparents are very old. My grandma’s name is Maria and she is 60
years old. My grandpa’s name is Gonzaga and he is 63 years old. We live together. We are a friendly family.
9. Complete os espaços
abaixo com as informações do texto:
a. John is Isolda’s .………………………….. b. Nathalya is Sylvia’s ………………………...
c.
Sylvia is Isolda’s ………………………….. d. Maria is Isolda’s …………………………….
e. Gonzaga is Sylvia’s ……………………….. f. Isolda is..................................... years
old.
g. Isolda’s sister is ………………..years old. h. Sylvia
likes riding her ……………………...
“Success comes
to those who don't give up.” (O sucesso vem para quem não
desiste.)
Nenhum comentário:
Postar um comentário