Pesquisar este blog

segunda-feira, 11 de maio de 2020

Inglês - prof. : Ozailda


Superintendência das Escolas Estaduais de Fortaleza
ATIVIDADE DE INGLÊS
 
Centro de Educação de Jovens e Adultos 
 CEJA Professor Moreira Campos



ALUNO:                                                                                MATRÍCULA:                          

DATA:         /          /_             Professoras: APARECIDA, WALDILENE, OZAILDA
NÍVEL
COLEÇÃO
SÉRIE
UNIDADES
EF
Tempo de Aprender
1, 2, 3

Você já reparou quantas palavras do inglês você entende, usa no dia a dia e nem sabia que elas são “emprestadas” da língua inglesa.

1.  Leia o texto do balão e sublinhe as palavras da língua inglesa.
2.  Faça uma lista de pelo menos 10 palavras que você acha que é da língua inglesa.
…………………………………………………………………….

……………………………………………………………………..

……………………………………………………………………..

……………………………………………………………………..

……………………………………………………………………..

………………………………………………………………………

Notou como o inglês faz parte do nosso cotidiano? Até em uma pequena frase é possível encontrar diversas palavras de origem inglesa. Você é capaz de entender o inglês escrito mais do que imagina!
3.  Escolha algumas palavras que você escreveu na resposta da questão 2 e forme uma frase.
…………………………………………………………………………………………………………
………………………………………………………………………………………………………… O diálogo abaixo mostra algumas pessoas se apresentando:
Carlos: Hello! My name is Carlos. What’s your name? Priscila: Hi, My name is Priscila.
Carlos: Are you a new student?
        Priscila: Yes, I am. I am from Brazil. Where are you from? Carlos: I am from Spain.
Priscila: Nice to meet you. Carlos:                Nice to meet you too.    


4.  Leia o diálogo novamente e complete as sentenças :
a.  What’s  your.................................................... ?
b.  Hi,......................................................... is Priscila.
c.  Where are..................................................... ?
d.  I am.............................................................. Spain.
e. Nice to ……………………………………. .
Principais cumprimentos em inglês
Hello/Hi/Hey:         Olá/Oi/Ei                                                 
See you tomorrow: Até amanhã
Good morning:     Bom dia                                                    
 See you: Até logo
Good afternoon:  Boa tarde                                                  
 Good bye: Tchau
Good evening:       Boa noite ( ao encontrar alguem)             
How are you?: Como você está? 
Good night:    Boa noite ( ao despidir-se de alguém)                  
  Welcome: Bem-vindo(a) 
Good to see you:   Bom te ver                                                               
You are welcome:  De nada 
Thanks:  Obrigado(a)                                                     
See you soon: Até breve

  
Observe o formulário ( form)  abaixo:




 
 










 













5. Agora preencha o formulário abaixo com suas informações:










 




















COUNTRIES AND NATIONALITIES



      
Observe que as nacionalidades na língua inglesa são escritas com letras maiúsculas.
6.  Complete as frases de acordo com as informações acima.


a)   am from Brazil. I am Brasilian

b)  Mark is from The USA.
He is ……………………..

c)  Mari is from France.
She is ……………………



d)  Suoko is from ……………..
She is Japanese

e)  Frida is from Germany.
She is …………………….

f)  Lucero is from Mexico.
He is …………………….




g)  Carmelo is from Italy.
He is ………………………

h)  Liang is from China.
He is ……………………..

i)  Lewis is from Australia.
He is ……………………..

Grammar
O verbo “To be” é um dos verbos mais comuns em inglês. Corresponde ao nosso “ser/estar” e assume essa tradução de acordo com o contexto da frase. Mas antes vamos lembrar os pronomes pessoais em inglês.
I
You
He
She
It
We
You
They
Eu
Tu, você
Ele
Ela
Ele/Ela( coisas e animais)
nós
Vós, vocês
Eles, elas

No simple present ( presente simples )o verbo to be se conjuga dessa maneira:

Forma Afirmativa
Forma Negativa
Forma Interrogativa
I am
I’m
Eu sou/ estou
I am not
-
Am I …?
You are
You’re
Você é/ está
You are not
You aren’t
Are You…?
He is
He’s
Ele é/ está
He is not
He isn’t
Is he…?
She is
She’s
Ela é/ está
She is not
She isn’t
Is she...?
It is
It’s
Ele/Ela é /está
It is not
It isn’t
Is it…?
We are
We’re
Nós somos / estamos
We are not
We aren’t
Are we…?
You are
You”re
Vocês são/estão
You are not
You aren’t
Are You…?
They are
They’re
Eles são/ estão
They are not
They aren’t
Are They…?

Exemplos:

Verbo “To be” como ser
Verbo “to be” como estar
·         I am from Brasil.
·         I am a tourist.
·         My name is Carol
·         We are at school.
·         David is playing football
·         They are dancing.

7.    Write the correct Verb to be ( am - is - are ).

a) Cindy.................................... my best friend.
b) John................... my brother.
c) Peter and Kate...................... classmates.
d) You............................ a good student
e) They............................... in the classroom.
f) It...................... an apple
g) Paula and I......................... sisters.
h) you..................... my teacher.
i) Sandy and Junior...................... doctors.
j)  I....................... an English teacher.

8.  Rearrange the sentences ( Organize as frases )
a) I  /  not  /  a teacher  /  am  . …………………………………………………………………….
b) She  /  my mother  /  is . ………………………………………………………………………..
c) We   /  at home  /  are. …………………………………………………………………………..
d) Pâmela / at school / is. ………………………………………………………………………

9.  Rewrite the sentences using the short forms of the verbs.

Ex: She is a good student.

     She’s    a   good student                           .
a. They are in the same school.

…………………………………………….….
b. He is my friend.

……………………………………………..
c. You are 38 years old.

………………………………………………..
d. I am Mexican.

…………………………………………….
e. We are in the garden.

……………………………………………….

10.    Make the following sentences:
a)              It is small and white.

Negative: …………………………………………………………………………….

Interrogative: ………………………………………………………………………...

b)             Lisa is a beautiful girl.

Negative: …………………………………………………………………………….

Interrogative: ………………………………………………………………………...

c)              It is an elephant.
Negative: …………………………………………………………………………….

Interrogative: …………………………………………………………………………

d)            The bike is in the garden.

Negative: …………………………………………………………………………….

Interrogative: …………………………………………………………………………

e)              They aren’t in the bedroom.

Affirmative: …………………………………………………………………………….

Interrogative: ………………………………………………………………………...

f)               You aren’t ten years old.

Affirmative: …………………………………………………………………………….

Interrogative: ………………………………………………………………………...

Vocês sabem como se referir aos membros da família em inglês? Leia e aprenda!

FAMILY MEMBERS
Parents:
Pais
Grandmother ( grandma):
Avó
Father ( dad / daddy ):
Pai
Grandfather ( grandpa):
Avô
Mother ( mom / mommy ):
Mãe
Grandparents:
Avós
Siblings:
Irmãos
Cousin:
Primo /prima
Brother:
Irmão
Uncle:
Tio
Sister:
Irmã
Aunt:
Tia
Daughter:
Filha
Niece:
Sobriinha
Son:
Filho
Nephew:
sobrinho
Child / kid:
Filho, criança
Children / kids:
Filhos, crianças

Antes de fazermos uma atividade sobre a família será necessário uma explicação sobre o caso genitivo ( genitive case ). O uso de s (apóstrofo + s), que nesse caso serve para mostrar que alguma coisa pertence a alguém.
Ex:  John’s car  ;  Carro de John                                  Adam’s dog: O cachorro do Adam Ângela’s sister: A irmã deÂngela                         Katy’s father: O pai da Katy.

Leia o texto abaixo:


My name is Isolda and I am 20 years old. I live in Fortaleza, Ceará, with my family. We live in a nice house. . I want to introduce my family to you. My father’s name is John. He is 39 years old. He is a very kind man. My mother’s name is Nathalia, she is 35 years old. We go to the park everyday and she always plays with us.
My sister Sylvia is only 15 years old and she is a nice girl. She likes riding her bike and skating in winter. My grandparents are very old. My grandma’s name is Maria and she is 60 years old. My grandpa’s name is Gonzaga and he is 63 years old. We live together. We are a friendly family.

9.  Complete os espaços abaixo com as informações do texto:
a. John is Isolda’s .…………………………..        b. Nathalya is Sylvia’s ………………………...
c. Sylvia is Isolda’s …………………………..       d. Maria is Isolda’s …………………………….
e. Gonzaga is Sylvia’s ………………………..      f. Isolda is..................................... years old.
g. Isolda’s sister is ………………..years old.         h. Sylvia likes riding her ……………………...

Success comes to those who don't give up.” (O sucesso vem para quem não desiste.)

Nenhum comentário:

A vacinação e o sistema imunológico